09 juni 2009

otålig

Undrar hur många gånger hittills idag jag har loggat in på bankkontot för att kolla om skatteåterbäringen möjligen skulle kunna ha kommit. Efter tusen inloggningsförsök på skattekontot såg jag att den är utbetalad. Tycker mig minnas från föregående år att den dyker upp vid tretiden på eftermiddagen.

Det fungerade ganska bra med pottan på förskolan. De fick emellertid säga till henne, distraktionsnivån är ju betydligt högre där. Ett par fuktiga byxor+trosor fick jag med hem. Väl hemma fungerade det dock alldeles utmärkt. Hon gick själv när hon kände att hon behövde (drog ner byxorna själv också), och trosorna var torra. Återstår bara bajsandet, där håller hon emot. Skönt att det går så smidigt iaf, hon lär sig snabbt.

Nu ska jag till Åsa B för givande diskussion. :-) Sen är det EHT-möte. Då skingras iaf tankarna på skattepengar. Fick telefonsamtal från min vän E som undrade om jag kunde äta lunch. Så synd att jag inte kunde när hon äntligen hade kraften... Hade gärna träffat henne och även försökt sprida lite ljus i tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar