13 april 2010

påskledighet och kalasande slut - nu språktest!

Igår var man tillbaka på jobbet igen efter en lång ledighet. Även om man alltid får fullt upp i ett småbarnshem så slapp man åtminstone det där ekorrhjulet, att stressa på morgonen. En del kalas blev det också, ett för släkt och ett för två familjer och deras barn. Nu ska Signe ha kalas på förskolan också, troligen på torsdag. Hon lär få en ganska underlig bild av att fylla år. :-)

Onekligen kom det en massa känslor igår, den 12 april, för inte kommer jag någonsin glömma att Rickard åkte till akuten med då en vecka gamla Signe den 12 april 2007. Senare under natten gav jag mig av för att tillbringa april månad på ett sjukhus. Men aldrig kommer detta att påverka att jag (som alltid sen typ mellanstadiet) älskar april månad mest av allt, det är ljusets tid, nytt liv. Och för mig kommer det alltid att stå för Signes ankomst, och verkligen att övervinna det svåraste och se ljuset i horisonten.

En viktig anledning att minnas är också att vara glad för nuet. 2007 var vi väl på lungröntgen vid den här tiden, omgivna av allvarliga och oroliga sjuksköterskor och läkare. Nu 2010 ska vi till BVC på treårskontroll med språktest. Där ska en mycket glad och pigg Signe och hennes ganska muntra mamma träffa en inte alls orolig BVC-sköterska och allt kommer garanterat att gå utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar