21 juli 2010

sista semesterrycket

OK, vackert väder idag med. Igår var vi mycket trevlig utflykt till Annki ute på landet utanför Skillingaryd. Härlig ostörd miljö, massor av utrymme för barn utan att oroa sig för kringstrykande bilar. Trevligt sällskap som jag väntat mig. Signe ville först upptäcka alla nya leksaker, men kom sen igång i lek med lilla Lilly. De gick som lattemammor med sina dockvagnar. Natutligtvis blev det ett elände när vi skulle åka, hon ville inte följa med. Simon tittade fascinerat på de unga herrarna som bodde i huset (8 och 10 år gamla), ville allt stoja med dem men vågade inte. Kanske kommer han igång nästa gång.

Sista rycket nu på semestern... Simon har följt med Daniel på badutflykt. Vid 15 kommer grannen på fika. Det ska bli fint idag men sen kommer regnet. Jag måste säga att semestern varit härlig. Det blev en del för barnen att uppleva också. Ingen utlandsresa detta år heller. Ingen mening med för små barn, anser jag. Nästa år hade det nog varit kul. Men men, det finns mer tid 2010. Jag har ju faktiskt en och en halv vecka kvar.

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom till oss!!! Vi måste snart ses igen så tjejerna får leka =) och Simon lära känna grabbarna lite mer =)

    SvaraRadera