29 januari 2010

Jag darrar av skräck...

... och nej, jag har inte blivit bombhotad eller fastnat i hissen tillsammans med en massmördare. Inga spöken, monster eller gastar har heller behagat dyka upp ur avloppet eller något annat spännande.

Igår hämtar jag Signe och får då höra:
"Igår var den en som gick hem med magsjuka...."

MAGSJUKA! Jag kan stå ut med dessa satans förkylningar som vi under den gångna veckan fått hem, inte är det konstigt när småbarnen går och pussar varandra med rinnande snornäsor som de trycker in i kamratens ansike... (nice - kanske ska testa om mina kollegor uppskattar sådana kärleksbetygelser?) Men magsjuka vill jag inte få hem! Jag hatar att kräkas, och blotta tanken på att hela familjen ska börja spy samtidigt känns mer skrämmande än det mesta just nu.

Tur att det är fredag. Magvirusen kanske dör ut under helgen så vi kan våga visa oss på förskolan.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Värsta skräcken som finns. Jag blir alldeles kallsvettig när det sitter en lapp på dagisdörren "nu går det magsjuka på avdelningen".....huuuuuva.

    SvaraRadera