27 januari 2010

Star Wars-mania

Simon har blivit Star Wars-frälst. Det började ju med Wii-spelet som mina föräldrar har hos sig, Lego Star Wars-spelet blev mycket intressantare än Mario Kart som han annars så gärna ville spela där. Han började leka "Star Wars" hemma, både han och Signe gick runt med var sin tuschpenna som lasersvärd och letade bovar att besegra och skatter att hämta. Sen Vi köpte hem nåt litet Lego-Star Wars-set, som blev väldigt populärt. Rickard kom på idén att han kanske skulle uppskatta att titta på en film. Vi tänkte oss då den allra första ur den senare trilogin, den när Anakin var liten och Jar Jar Binks lallar runt. Tyvärr insåg vi att vi inte har den hemma, den tycker åtminstone jag är den sämsta av dem alla. Nu är den beställd. Istället fick han se valda delar av "The Empire Strikes Back" och han var helt exalterad. Jag zappade bort det som jag bedömde olämpligt, men han såg ju större delen av filmen. Vi fick ju förklara eftersom den är på engelska och han hinner inte läsa texten. Naturligtvis utelämnas för komplicerade dialoger och alla former av fara tonas ner.

Nu är det Star Wars, för fulla muggar, som gäller. Han leker med lego och leker rollekar inspirerade av Star Wars. Igår vann jag en auktion på Tradera, gällande en helt ny Hoth Rebel Base, väntar nu otåligt på att den ska komma hem. Vet någon som kommer att bli överlycklig. Säkert påverkar man, då jag själv älskade Star Wars-filmerna som liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar