10 juni 2010

Mary Kay-kväll

Ikväll kommer Emma och ska sälja Mary Kay hudvårdsprodukter. Hon har blivit hudvårdskonsult också, den damen har många järn i elden. Men jag tror ett sånt jobb passar henne utmärkt!

Jag har bjudit in folk, det ska vara 4-5 st förutom mig själv. Det var svårt att få folk att kunna komma i dessa avslutnings- födelsedags- och konfirmationstider. En av mina vänner (Åsa) som skulle komma tog en restresa till Kreta (det gjorde hon väldigt rätt i) så hon uteblir. Det lustiga är att av de tre som nu kommer är två helt okända för mig ("nätvän" med sällskap) och den tredje har jag inte träffat på länge. Ska bli riktigt roligt att träffa nya människor. Naturligtvis för detta stress med sig, ska ju fixa mat och fika och se till att allt flyter, och naturligtvis är min man inte hemma så barnen också är med på ett hörn. Men det går väl att sätta på nån film åt dem... blev tillräckligt av den varan igår då jag skulle städa. Det räcker med flagnad färg på huset, det behöver ju inte vara för sunkigt inuti också.

Ja, vi ska ju måla om huset, och har lejt bort det. De har varit och tvättat av, och där färgen var dålig har det ju flagnat. De skulle komma om två veckor och måla (tre imorgon!) men det går väl inte på grund av det FÖRBASKADE VÄDRET! Tänk om de inte är färdiga innan vi ska åka bort över midsommar! Tänk om vi måste stanna hemma! Vad gör vi då? Eller kan man lämna stan och låta dem måla färdigt?

Jag vet att det finns värre bekymmer, men det stressar faktiskt lilla mig just nu...

1 kommentar:

  1. Tack för igår!
    Det var super kul att träffa dej IRL!!!

    Vi får gör det igen och då med alla barn =)

    Kram

    SvaraRadera