08 juni 2010

"same procedure every year, James"...

Haha, att man ens kunde hoppas på något annat. Skulle förstås likt miljoner andra svenskar logga in på skattekontot för att förvissa mig om att min skatteåterbäring dimper ner på kontot.

"Tillfällig överbelastning, var god försök igen"... Så har det väl alltid varit.

Men nu ska jag genast dra tillbaka mina hånfulla suckar, för nu kom jag in på kontot och kunde se att utbetalning gjorts. Nu är jag hänvisad till att göra som jag också gör varteviga år - logga in 357 gånger på Internetbanken för att se om jag har blivit rikare. Att man är så patetisk och girig.

Under tiden kan jag skratta åt rubrikerna på dagens spammail:

"Vinn glass hela sommaren"
"Gå ner i vikt och stanna där"

(är det efter att man nyttjat det första erbjudandet?)

"Varför har du itne svarat? Du är i FINAL"
(Jag verkar visst vara i final vecka efter vecka. Tror de jag går på det där?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar